Dokładamy wszelkich starań, aby transport dzieci i młodzieży odbywał się jak najwygodniej i jak najbezpieczniej. Transport realizowany jest z wykorzystaniem nowoczesnych autokarów wyposażonych we wszystkie niezbędne urządzenia i systemy poprawiające bezpieczeństwo na drogach oraz uprzyjemniających podróż – dvd, toaletę oraz bar z zimnymi i ciepłymi napojami. Wykorzystujemy autokary znanych marek: SETRA, MAN, MERCEDES.

Zapewniamy odpowiednią ilość kierowców i ich wymianę, układamy programy wycieczek szkolnych tak, aby realizacja imprez turystycznych odbywała się bezwzględnie w zgodzie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi czasu pracy kierowców.

Jesteśmy pewni, że nasze autokary są w doskonałym stanie, dlatego sugerujemy: przed odjazdem wycieczki szkolnej wezwij policję, która sprawdzi stan techniczny pojazdu. Ruszaj w drogę zrelaksowany i spokojny. Krótko przed wyjazdem podamy ci numer rejestracyjny Twojego autokaru. Możesz go sprawdzić jeszcze przed kontrolą policji: Bezpieczny Autobus

Czasy przejazdów oraz postoje dostosowane są do przepisów określających czas pracy kierowców. W wypadku wszystkich programów wycieczek, w trakcie bezpośrednich przejazdów do kraju docelowego i w drodze powrotnej, przewidziane są przerwy: 20 minutowe co każde maksymalnie 4,0 h – 4,5 h. Dwie przerwy przeznaczone na poranną oraz wieczorną toaletę wydłużone są do 45 minut. Najdłuższe, całkowite czasy przejazdu licząc od przekroczenia granicy Polski to 21-24 h. Czas przejazdu może ulec zmianie ze względu na charakter transportu drogowego, utrudnienia na drodze, sytuacje nieprzewidziane.

Wszystkie autokary wyposażone są w barek. Uczestnicy wycieczki mogą zamówić zimne oraz ciepłe napoje – kawę, herbatę, wodę mineralną, napoje gazowane i niegazowane (Cola, Fanta, Sprite, etc). Kawa i herbata to koszt około 4 PLN, zimne napoje około 6 PLN. Przyjmujemy generalną zasadę, że nie wydajemy bezpłatnego wrzątku. Wszelkie ustalenia dotyczące podawania wrzątku w autokarze i ewentualnej odpłatności za jego serwowanie powinny być prowadzone z kierowcami przez kierownika grupy bądź przez samych uczestników. Biuro nie pośredniczy i nie wpływa na ewentualne ustalenia.

Autokary wyposażone są w DVD. W wypadku wycieczek szkolnych wszystkie prezentowane filmy (zarówno będące na wyposażeniu autokarów jak i prywatne filmy należące do dzieci i młodzieży) przed emisją muszą uzyskać aprobatę i zgodę kierownika grupy. Biuro nie odpowiada za przekazywanie treści uznawanych za niestosowne dla dzieci i młodzieży, a zaakceptowanych przez kierownika grupy.

W wypadku łączenia mniejszych – kilku i kilkunastoosobowych grup z różnych części Polski zastrzegamy sobie prawo do zapewnienia na terytorium Polski, innego niż jadący docelowo autokar, środka transportu drogowego. Biuro może zapewnić w takim wypadku minibus, mikrobus, samochód osobowy, które nie oferują wyposażenia typu klimatyzacja, DVD, toaleta, barek z ciepłymi i zimnymi napojami.

Godziny rozpoczęcia i przybliżone godziny zakończenia imprezy turystycznej zależą od wybranej wycieczki szkolnej oraz odległości, która dzieli miejsce podstawienia autokaru wskazane przez Klienta od granicy właściwej dla programu wybranej wycieczki. Klient informowany jest o ww. godzinach przez Biuro Obsługi Klienta w mailu po dokonaniu rezerwacji, przed podpisaniem umowy. Godziny podstawienia autokaru, wyjazdu oraz orientacyjna godzina powrotu każdorazowo określane są w umowie zawieranej z Klientem. Ze względu na charakter transportu autokarowego oraz ilość km – godziny powrotu podawane są orientacyjnie, jako przedział czterogodzinny.

Biuro zapewnia w autokarze tyle miejsc, ilu jest uczestników wycieczki. Zastrzegamy sobie prawo do wykorzystania pozostałych wolnych miejsc przez obsługę autokaru. Decyzję, które miejsca są przeznaczone dla Klienta, a które dla obsługi podejmuje pilot wycieczki. Decyzję o wykorzystaniu, przez poszczególnych uczestników, miejsc przeznaczonych dla Klienta podejmuje Kierownik grupy. Kierownik dokonując podziału zobowiązany jest uwzględnić obowiązujące przepisy dotyczące transportu dzieci i młodzieży.

Na wycieczkach szkolnych nie limitujemy bagażu w autokarze i na promie, jednak mamy kilka rad. Cała przestrzeń bagażowa należy do grupy i nikt nie waży walizek, ale Państwa komfort jest najważniejszy. Zmieniamy miejsca noclegów, dlatego warto przemyśleć zabranie niezbędnego bagażu, którego nie trzeba nosić z wysiłkiem.

W trakcie przepraw promowych nie ma dostępu do autokaru znajdującego się na pokładzie towarowym. Nie jest to problemem w trakcie krótkich przepraw, lecz w trakcie przepraw do Grecji i Szkocji należy o tym pamiętać. Można na prom zabrać całą walizkę, jest to jednak niezwykle kłopotliwe. Sugerujemy spakowanie rzeczy zabieranych na prom do małej dodatkowej torby. Nawet rzeczy w reklamówce są wygodniejsze, niż noszenie kompletnego bagażu. Przypomnimy o tym przed każdą długa przeprawą promową.

W trakcie przejazdów i przelotów trwających kilka godzin zalecane jest wykonywanie co jakiś czas prostych ćwiczeń bez ruszania się z miejsca (tzw.  in-seat exercises), które poprawiają kondycję, krążenie krwi oraz pozwalają na zachowanie dobrej kondycji w trakcie podróży.

  • poruszaj stopami wykonując okrężne ruchy w kostce, 20 razy każdą stopą
  • naprzemiennie unoś lekko pośladki. Napnij uniesiony pośladek i policz do pięciu. Powtórz ćwiczenie na każdą stronę po 5 razy.
  • ściśnij kolana i uda razem, napnij mięśnie pośladków, policz do pięciu. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
  • poruszaj ramionami w przód i w tył wypinając i chowając klatkę piersiową. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
  • wykonuj ruchy okrężne ramionami – 10 razy w przód, 10 razy w tył.
  • powoli wykonuj okrężne ruchy głową po kilka razy prawo, następnie w przeciwnym kierunku. Powtórz ćwiczenie 10 razy.
  • unieś pięty i dociśnij mocno palce do podłogi, następnie unieś palce i dociśnij pięty. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Autokary turystyczne nie są w specjalny sposób przystosowane do transportu osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Za przewóz wózków inwalidzkich nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty. Jeśli transport osoby o ograniczonej sprawności ruchowej wymaga zastosowania specjalnego środka transportu, może wiązać się to z dodatkowymi opłatami, które obciążają Klienta. Jeśli Klient sobie życzy, Biuro przekaże dokładne informacje na temat możliwości dostosowania środków transportu do potrzeb osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. Programy wycieczek przewidują korzystanie z transportu lokalnego – metro, kolej podmiejska, tramwaje, promy, samoloty, autobusy lokalne. Na terytorium EU zasady przystosowania publicznych środków transportu do potrzeb osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej określone zostały w następujących aktach prawnych: transport kolejowy (Rozporządzenie 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym); autobusowy (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczące praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym oraz zmieniające rozporządzenie nr 2006/2004); transport morski i wodny śródlądowy (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową oraz zmieniające rozporządzenie 2006/2004); transport lotniczy (Rozporządzenie 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą).

Programy wycieczek przewidują korzystanie z transportu lokalnego – metro, kolej podmiejska, tramwaje, statki wycieczkowe. Opłaty za korzystanie z transportu lokalnego nigdy nie są ujęte w podstawowej cenie wycieczki, wchodzą w skład proponowanych Klientowi pakietów wstępów i usług. W trakcie zwiedzania Paryża, Londynu, Rzymu – jako podstawowy środek transportu grupy szkolnej do centrum i w centrum miasta traktowane jest metro.

Niektóre programy wycieczek wykorzystują transport promowy. Przeprawy na trasie Calais-Dover trwają około 1,5 h w jedną stronę. Przeprawy na trasie Anglia-Irlandia trwają około 4 h w jedną stronę. Przeprawy na trasie Amsterdam-Newcastle trwają około 15 h w jedną stronę. Przeprawy na trasie Ancona-Igumenistsa trwają około 18-19 h w jedną stronę. Przeprawy na trasie Ancona-Patras trwają około 22-23 h w jedną stronę. Przeprawy na trasie Gedser-Rostock trwają około 3 h w jedną stronę. Podane czasy przepraw promowych mogą ulec zmianie (wydłużyć się) z przyczyn niezależnych od armatorów promowych, np. ze względu na warunki atmosferyczne, bezpieczeństwo pasażerów z tym związane, etc. Biuro zastrzega sobie wprowadzenie zmian godzin wypłynięcia/przypłynięcia promów z przyczyn niezależnych od Biura, ze względu na zmiany wprowadzone przez armatorów promowych.

Wszystkie podane w witrynie Biura ceny imprez turystycznych, wyrażone w PLN, kalkulowane są zgodnie z liczbą km pokonywanych poza granicami kraju. Biuro realizuje imprezy turystyczne dla Klientów z całej Polski, dlatego – ze względu na różny koszt transportu – nie jest możliwe podanie jednolitej ceny imprezy turystycznej dla Klientów z różnych województw. Do podstawowej ceny imprezy turystycznej podanej w witrynie doliczana jest ryczałtowa opłata za transport Klienta po kraju wyliczana dla każdej grupy w zależności od miejsca wyjazdu. Dopłata liczona jest od każdego uczestnika przy kompletnej grupie 48 osób. W wypadku mniejszych liczebnie grup stawki ustalane są indywidualnie.

Szczegółowych informacji na temat transportu na konkretnej wycieczce udzielą Państwu pracownicy Biura Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 602 275 300.

Pobierz lub wydrukuj opis transportu na wycieczkach PDF